Annons:
Etikettallmänt
Läst 848 ggr
[AmandaBorg]
2014-02-24 23:57

Nybörjare

Jag är en total nybörjare vad gäller dockskåp, men jag är fullkomligt såld! Jag har suttit nu i flera dagar och kollat på nätet på en massa olika saker som handlar om dockskåp. 😃
Dum som jag var gav jag bort ett Lundby-dockskåp och en massa tillhörande möbler förra året. Jag hade aldrig tänkt en tanke på hur mycket kul man kan ha med ett dockskåp om man inte är ett barn. Inte heller hade jag en aning om hur dyra både nya och gamla prylar är, visst kan man hitta billiga saker om man har tur, men då gäller det nog att man har tålamod och orkar vänta och leta - vilket inte jag har. 😊
Igår budade jag på ett Lundby-hus på tradera, jag förlorade auktionen med 10 kr, de få kronorna hade jag ju kunnat betala om jag bara hade haft lite koll! Nu har jag i alla fall budat på ett nytt, jag hoppas verkligen att jag vinner den auktionen istället. Jag skulle såklart kunna köpa ett helt nytt, men det känns inte lika kul, jag vill gärna ha ett gammalt och slitet hus så att jag verkligen får pyssla och fixa och göra huset fint. Detsamma gäller möbler, gärna gammalt och slitet och fult. 😉

Hur som helst, jag är en nybörjare som är helt såld på allt som har med dockskåp att göra, och jag är såååå glad för att jag hittade den här sajten på iFokus så att jag kan få en massa tips, idéer och inspiration. Tack för det! 😃

Annons:
[AmandaBorg]
2014-02-25 22:49
#1

Jag vann auktionen på tradera! Så snart borde jag få hem ett hus att pyssla med.😃

Emo
2014-02-26 08:36
#2

#1 Så roligt. Grattis!

Får vi då se steg för steg hur du gör?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

VildaVittra
2014-02-26 11:41
#3

Grattis! Vad kul att du upptäckt denna hobby där man verkligen kan leva ut sina inredningsidéer.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[AmandaBorg]
2014-02-26 13:07
#4

#2 Tackar!
Ja, jag hade tänkt göra en ny tråd när jag har fått hem mitt hus. Jag kommer nog att vara en väldigt aktiv medlem här. 😛

#3 Tack! Jag har alltid varit väldigt kreativ och älskat att pyssla. Smådetaljer och miniatyrer har jag varit intresserad av så länge jag kan minnas, och ju äldre jag har blivit desto mer intresserad har jag blivit av just inredning, dockskåpspyssel är ju en perfekt kombo av de båda! 😃

Charlotta-B
2014-03-02 14:45
#5

Grattis till vinsten! Vad blev det för Lundby hus? 
Och välkommen till en helt underbar hobby, verkligen beroendeframkallande :P hehe

Charlotta-B

[AmandaBorg]
2014-03-02 21:41
#6

#5 Tackar! Det blev ett Småland. 😛

Annons:
Charlotta-B
2014-03-02 23:19
#7

#6 härligt =)

Charlotta-B

Upp till toppen
Annons: