Annons:
Etikettdockor
Läst 1130 ggr
[Hallons]
2014-01-25 15:41

Dockor

Vad har du för dockor till sitt skåp? Berätta gärna lite om de, namn, uppskattad ålder, yrke mm… Och visa gärna en liten bild :) Lycka till!!

Annons:
[Hallons]
2014-01-25 21:12
#1

Jag har tolv dockor men två av dom tycker jag om extra mycket :) Eva: Eva är 15cm lång, har krulligt hår och klär sig i orange och brunt. Eva är 34 år gammal och är arbetslös. Hon har haft turen och ärva en massa pengar och därför behöver hon inga övriga inkomster Anna: Anna är Evas betjänt och jobbar alla dagar i veckan. Hon får sin lön av Eva och bor uppe på vinden. Anna är 37 år och var gift, tyvärr gick hennes man bort i kriget.

Praefatio
2014-03-25 19:57
#2

Puttar upp den här tråden lite för jag är supernyfiken på allas familjer!

Själv blev jag jätteglad när jag såg att Sylvanian families har börjat tillverkas igen! En eller ett par sådana familjer vill jag ha i mitt framtida dockskåp. En vän hade en kaninfamilj i sitt Lundby när hon var liten och jag var alltid lite avundsjuk. Hennes var gamla originalfigurer från 80-talet och jag trodde inte att de skulle gå att få tag på. De är inte helt skalenliga, pappan i familjen brukar vara runt åtta cm och Lundby-pappan är väl strax över 10 cm men i och med att de är djur gör det inte lika mycket att allt är pyttelite för stort. Går även att köpa speciella möbler anpassade till just dem.

dragonstar
2014-03-31 18:50
#3

Hitintills har jag bara en ygre kvinna i mitt 1:12 Hon har uppsatt hår och är nog en av personalen i cafet eller loppisafären som finns på bottenvåningen =)

http://theswedishcorner.com/dockor/dockor/docka-dam/

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: