Annons:
Etikettskala-1-12
Läst 1090 ggr
BlackWingedAngel
3/26/14, 5:28 PM

Var hittar man dockskåp?

iFokus upphör aldrig att förvåna mig. Jag och min syster bestämde oss nyligen för att vi ska göra i ordning ett dockskåp till min dotter. Och under min sökningar upptäcker jag att iFokus har en sida för det med. :)

Så nu är min fråga: Vi tänkte alltså leta efter ett omålat building kit i skala 1:12. Vilka svenska butiker rekommenderas? (Nätbutik eller i Göteborg med omnejd.)

Annons:
VildaVittra
3/27/14, 12:37 AM
#1

Här finns allt! 😃

De flesta som säljer byggsatser, säljer samma byggsatser, så det är ingen större skillnad. Under länkar listas några butiker.

Tänk dock på att de kanske inte är så där jättebra för små barn, de är mer avsedda för oss stora barn. En annan mer lekvänlig variant är att göra om en låg bokhylla till dockskåp, jag hade en sådan till mina barbiedockor när jag var liten.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

BlackWingedAngel
3/28/14, 7:15 PM
#2

Jag kanske bara är lite blind, men jag ser inte "länkar". Under "länktips" hittade jag inga butiker som sålde byggsatser eller dockskåp, utan enbart inspiration för inredning.

Byggsatserna är ju gjorde i trä, de borde ju tåla lek minst lika bra som Lundbys plastskåp, eller?

VildaVittra
3/28/14, 7:26 PM
#3

#2 De är inte testade för barn som Lundby är, vill bra att ni är medvetna om det då dessa skåp ändå kostar en ordentlig slant.

http://dockskap.ifokus.se/links?discussions-1

http://www.minimissmattosant.com/produkter/dockskap-tittskap.html

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

dragonstar
3/31/14, 6:39 PM
#4

Jag har ett 1:12 skalig 3 nåningshus. De är gjort av tjocka typ spånskivor. Håller för mig att sitta på men trät är rätt mjukt så tra jag något vast och åressar så blir det ett märke.   Mitt skulle jag untan problem kuna tänka mig till barn. Dock måste man tänka på att de man köper till kan vara mycket känsligare. Lundby tillbehören känns mer slit och slängtåliga. Men bara ni tänkre på de när ni köper grejer, kan ju undvika att köpa de möbler som ser ut att vara väldigt tunna på smala ben =)

Har även ett lundby som jag håller på att göra om. Har en del inredning som kom med de (från loppis) men gör en hel del själv och håller på att måla och tapetsera om allt. =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: