Annons:
Etikettmin-egen-fototråd
Läst 2672 ggr
VildaVittra
1/25/14, 12:19 PM

Kollektivet Regnbågen

Det är arbetsnamnet på mitt Lundbyskåp som jag fått och som är i desperat behov av kärlek, jag fick uthysa några ilskna surrande gäster för att kunna ta det hem.

Ett tag funderade jag på att göra ett jugendhus av skåpet, men har nu tänkt om. Men vem vet vad det blir när jag väl sätter igång.

Lånar en bild av Digitaltmuseum, ska ta egna bilder sedan.

Jag tänkte att jag skulle bygga ett skåp som hedrar 70-talet, det årtionde jag själv är född under. Marimekko, Kaj Franck och schablontapeter, here I come.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
VildaVittra
1/29/14, 7:14 AM
#1

Hittat en sida för inspiration: http://www.ikeafans.com/home/60-years-of-the-ikea-catalog-a-retrospective/ Gillar verkligen 1976 års fåtöljer. Drömmen vore att hitta hela katalogerna från 70-talet, vilken inspirationskälla det skulle vara.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gasoline
2/2/14, 2:32 PM
#2

Intressant projekt! 🙂

[Lindyhop]1
2/4/14, 7:36 AM
#3

Hej jag är ny här. Jag behöver en liten hobby och nu blev jag jätteinspirerad!

VildaVittra
2/20/14, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Så idag slog jag slag i saken och satte upp dockskåpet på väggen (vilket i sig är en prövning utan vattenpass i ett hus från början av 1700-talet, låt oss säga att det blev en del hål i väggen innan jag blev klar).

Så jag tog en del bilder på det för att dokumentera skicket för det är kul att jämföra sedan när man blivit klar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/20/14, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ett stycke sovrum på ovanvåningen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/20/14, 6:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hallen på ovanvåningen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
VildaVittra
2/20/14, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ett sovrum till

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/20/14, 6:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vardagsrummet

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/20/14, 6:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vad som ska bli två sovrum.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/20/14, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här bodde getingarna som jag avhyste.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/20/14, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här ska kollektivets folkvagnsbuss stå.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/20/14, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Detta ska bli ett badrum.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
2/20/14, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Och till sist det som kommer vara ett kök.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Gasoline
2/20/14, 7:01 PM
#14

Ska bli spännande att följa detta projekt =) 

En duk fråga, kanske, men har det varit ett stall på nedervåningen tro? 🤔

VildaVittra
2/20/14, 7:03 PM
#15

#14 Det ska bli spännande att göra det också.

Ja, det är ett stall, men jag vill inte ha ett stall i huset, det luktar så. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Gasoline
2/20/14, 7:09 PM
#16

#15 Då tänkte jag inte helt tokigt då 😂

Ser fram emot uppdateringar 🙂

Emo
2/20/14, 7:56 PM
#17

Det ser ut som om du har mycket roligt att se fram emot.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

VildaVittra
2/20/14, 8:07 PM
#18

#17 Ja och förmodligen under lång tid. Det är ett stort skåp.

Nu är jag på jakt efter ett tyg på nätet med liknande detta: http://www.modetyger.nu/Ull/Kapptyg%20brun%20ull%20pol.jpg

Det ska bli en heltäckningsmatta i ett rum, jag hade nämligen ett liknande golv i mitt barnrum. Det befintliga på bilden var för dyrt för den lilla biten jag ska ha.

Sen undrar jag om någon som vet någon bra affär med småmönstrade tyger?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Sammet1
2/28/14, 6:53 PM
#19

#18 Tips för småmönstrade tyger: googla/fråga efter "quilttyger" eller "lapptäckstyger", de brukar ofta säljas i små partier och är småmönstrade.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

VildaVittra
2/28/14, 9:22 PM
#20

#19 Smart! Tack!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Charlotta-B
3/2/14, 3:51 PM
#21

Kul projekt! 
Ska bli kul att följa detta =D

Charlotta-B

VildaVittra
4/5/14, 4:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Har inte hänt mycket då det är vårbruk nu, men sedan ska det ta fart. Lovar!

Tyvärr har huset nu råkat ut för en husockupant, hur blir man av med sådana? De är ju inte i rätt skala direkt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Emo
4/5/14, 7:38 AM
#23

Pyssel är mest vintersysselsättning, men ibland råkar man ut för väder, som gör att trädgårdsarbetet känns mindre lockande och då är de bra att kunna fortsätta med vinterns pysslande.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

VildaVittra
4/15/14, 11:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Nu har det faktiskt hänt något, jag har börjat att måla tapeter till ett av rummen. Ursäkta min darrhänthet, det var ett bra tag sedan jag målade (mindre saker som inte är hönshus eller kaninburar o.s.v).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Charlotta-B
4/18/14, 10:52 PM
#25

#24 

Kul att du gör dina egna tapeter =) Det skulle jag aldrig ha ork till att göra :) Duktigt!

Charlotta-B

VildaVittra
4/19/14, 4:55 AM
#26

#25 Det finns inga 70-talstapeter att köpa färdiga tyvärr, annars hade jag gärna gjort det. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Charlotta-B
4/19/14, 12:16 PM
#27

#26
hehe okej =) Men tycker du fixar det kanon =)

Charlotta-B

Annons:
[JeanetteK]
6/9/14, 7:37 PM
#28

#22 Sötare husockupant får man leta efter! 😍Vad smart att sätta skåpet på väggen så där förresten!

Tapeten blir snygg också! Ska bli spännande att se fortsättningen.

Rmk02
6/16/14, 10:08 PM
#29

Följer

lollonr4
8/1/14, 3:15 PM
#30

Åå älskar att du visar ditt projekt :) när kommer det mer???

VildaVittra
8/1/14, 4:23 PM
#31

<Nu på sommaren är det lagt på is, men i höst sätter jag igång igen, är för upptagen med trädgården nu.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

lollonr4
8/1/14, 8:25 PM
#32

Okej jag förstår :) längtar!

Upp till toppen
Annons: